Cercar en aquest lloc

dimarts, 10 de maig del 2011

Les aigües netes del nostre riu


Jo no recordo res en concret del riu, però sí fets concrets de les aigües tan netes que tenien els recs del Prat quan jo era petita, i d'això ja fa cinquanta i tants anys.

El meu avi Isidre conreava el que hi havia llavors: melons, carxofes, blat de moro, etc.... a la terra situada molt a prop de la masia de Cal Moles, tocant al Aeroport antic. A l'estiu els meus cosins i jo anàvem amb ell amb el carro, tota una festa! jugàvem i quan l'avi acabava la seva feina, a vegades, li dèiem: “Avi, avi, agafi'ns un peix”. L'avi agafava un cove, s’arremangava els pantalons, es treia les espardenyes, es posava dins del rec i posant el cove contracorrent ens treia un, dos o tres peixos (tenques) per després tornar-los a deixar anar, ja érem feliços! però quines aigües tan netes! també recordo que l'avi portava anguiles que agafava amb bertrol a la mateixa regadora. Eren altres temps.

Margarida Portillo

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada